Nederlands
Oplossingen Industrieën Succesverhalen Kennisbank Over ons
Contact AMCSBrochures
Persbericht januari 2021 Updated mei 2021

Ortessa wordt koploper in digitalisering afvalbedrijven

Vraag een demo aan

Digitalisering van handmatige en papieren processen verhoogt de efficiëntie en omzet en verbetert de klanttevredenheid

Diemen, 7 januari 2021, Ortessa, met haar dochterondernemingen Van Kaathoven Groep, Veyzle en Valor Compostering, is de eerste in Nederland die overstapt naar de nieuwste versie van het AMCS Platform. Het ultramoderne, schaalbare cloudplatform optimaliseert alle operationele bedrijfsprocessen van de Ortessa-bedrijvengroep.

Eind december tekende Rob Meulendijks, CEO van Ortessa, voor de transitie van de huidige backoffice software van PieterBas (die eind 2019 door AMCS werd overgenomen), aangevuld met de implementatie van twee nieuwe geïntegreerde oplossingen van het AMCS Platform: AMCS Mobile Workforce en AMCS Customer Portal.

Digitalisering als kernwaarde

Ortessa heeft voor deze investering een weloverwogen keuze gemaakt. "Digitalisering is een kernwaarde van Ortessa; we willen voorop lopen in de markt en maximaal gebruik maken van technologie om duurzame resultaten te behalen", zegt Rob Meulendijks. "AMCS biedt ons ongekende mogelijkheden om dit te doen.

Met het AMCS Platform gaan Van Kaathoven Groep, Veyzle en Valor Compostering de bedrijfsprocessen voor afvalbeheer, afvalinzameling en afvalverwerking optimaliseren. Handmatige processen en papierstromen met betrekking tot orderbeheer, ontvangst van ladingen, routelijsten, leveringsbonnen, weegbonnen en het registreren van afstanden die door bedrijfsvoertuigen worden afgelegd, worden gedigitaliseerd. Planning en implementatie zullen binnenkort ook worden ondersteund door de modernste technologie en klanten zullen toegang hebben tot een nieuw webportaal dat online selfservice voor de meeste typische transacties zal vergemakkelijken.

Rob Meulendijks: "Met de digitalisering van afvallogistiek zetten we een grote stap in de verbetering van de efficiëntie. Het verminderen van administratief werk en handmatige invoer vermindert de kans op fouten. Omdat gegevens in realtime worden uitgewisseld, is deze altijd up-to-date en overal beschikbaar. Hierdoor kunnen klanten proactief worden geïnformeerd en snel antwoord krijgen op hun vragen. Kortom, een verbeterde klantervaring. "

Inzamelvoertuigen uitgerust met boordcomputers

In het kader van de uitrol van het AMCS Platform worden alle voertuigen van Van Kaathoven uitgerust met tablets waarop de AMCS Mobile Workforce applicatie wordt uitgevoerd. Hierdoor kunnen routes digitaal worden uitgevoerd. Ook de digitale Nota Afvaloverdracht wordt geïmplementeerd; bestellingen worden binnenkort digitaal en in realtime naar de voertuigen verzonden en verwerkt via de boordcomputer.

Het planningsteam krijgt daardoor beter inzicht in de huidige situatie op de weg en de status van de opdrachten gedurende de dag. Dringende bestellingen kunnen bijvoorbeeld rechtstreeks worden toegewezen aan een voertuig dat al onderweg is. Dit vermindert de planningstijd aanzienlijk en zorgt voor een effectiever gebruik van de beschikbare incassomiddelen. De acceptatie en sortering van binnenkomende ladingen op de weeglocaties wordt binnenkort ook beheerd met een mobiele app.

24/7 beschikbaar voor klanten

Met de implementatie van AMCS Customer Portal krijgen klanten 24/7 toegang tot een gebruiksvriendelijke webportal. Bestellingen kunnen worden geplaatst en klanten hebben continu toegang tot de juiste orderinformatie, rapporten en facturen. Klanten kunnen daarom hun administratie doen op een tijdstip dat bij hen past. Door de afhandeling van veelgestelde vragen, zoals vragen over een weegticket of factuur, te automatiseren, hebben klantenservicemedewerkers meer tijd voor taken die waarde toevoegen. De AMCS-klantenportal vermindert ook het aantal inkomende oproepen, waardoor de werklast in het klantcontactcentrum wordt verminderd.

"AMCS is onze technologiepartner, met een indrukwekkende staat van dienst in de afval- en recyclingindustrie en hun branchespecifieke end-to-end oplossing. AMCS investeert in technologie en blijft het AMCS Platform ontwikkelen. Dankzij deze optimalisatiestappen hebben we meer tijd om ons te richten op de persoonlijke relatie met onze klanten", zegt Rob Meulendijks.

Mark Abbas, Directeur AMCS Nederland: "We zijn erg blij dat de Ortessa Group heeft gekozen voor het AMCS Platform. Het is een geweldige familie, geverfd in de wol-, afval- en recyclingindustrie - het zit in hun DNA. Het management heeft een duidelijke visie op hoe ze met de digitalisering van hun bedrijfsvoering marktleider willen worden."

Foto: Rob Meulendijks, CEO van Ortessa, (rechts) en Mark Abbas, Directeur AMCS Nederland (links) die het contract ondertekenen.