Nederlands
Persbericht oktober 2022

AMCS opent nieuw kantoor in Centraal-Europa in Nederland

oktober 2022

Innovatief techbedrijf opent nieuw kantoor in Nederland door groei in de regio

Nederland – 27 oktober 2022 -- AMCS, de toonaangevende wereldwijde leverancier van geïntegreerde softwareoplossingen voor de milieu-, afval-, recycling- en grondstoffendienstenindustrie, heeft vandaag de opening aangekondigd van haar nieuwe Centraal-Europese kantoor in het Pharos-gebouw in Hoofddorp, Nederland. De verhuizing brengt 60 huidige teamleden samen, terwijl het bedrijf extra nieuw talent werft om aan de eisen van de groei van het bedrijf te voldoen.

Mark Abbas, Managing Director van AMCS Nederland, zei: "We zijn erg enthousiast over deze stap, die de aanwezigheid van AMCS in Centraal-Europa zal centraliseren en tegelijkertijd zal uitbreiden in een tijd waarin we een recordgroei doormaken en nieuw talent werven."

Het nieuwe kantoor combineert medewerkers en management van de huidige locaties Rotterdam en Diemen en zal de samenwerking in de regio Centraal-Europa stimuleren. Het brengt belangrijke AMCS-management en open rollen op het gebied van marketing en verkoop samen. Nieuwe medewerkers zijn onder meer Roy Dekker als Head of Enterprise Sales EMEA voor afval en recycling, Maiko Kemper als Support Manager voor Centraal-Europa, nieuwe implementatie- en ondersteuningsconsultants en marketingmedewerkers. Ook werkzaam vanuit het nieuwe kantoor: Mick Dodge is Head of Professional Services EMEA en Duco Poelman, die de functie van Market Owner Nederland heeft aanvaard. De locatie heeft een zeer sterk team in de markt.

Bovendien is het nieuwe kantoor gevestigd in het Pharos-gebouw, een gebouw dat bekend staat om zijn balans tussen werk en privéleven en een duurzaam, op werknemers gericht ontwerp, met de nadruk op een luchtige, gezonde werkomgeving die niet alleen gemeenschappelijke ruimtes omvat om te ontspannen of gespreks- en vergaderruimten voor het gemak, maar ook voorzieningen met werknemers in gedachten, zoals het biologische restaurant op de begane grond, de Farm Kitchen en een gemeenschappelijke fitnessruimte, bekroond met een businesslounge opde 19e verdieping en een skybar. De Pharos is gunstig gelegen ten opzichte van de vele parken van Hoofddorp en de sfeer van de kleine stad, terwijl het ook grenst aan grond-, spoor- en luchtvervoer.

Sprekend over de nieuwe teamleden en het nieuwe kantoor in Centraal-Europa, zei Mark Abbas: "AMCS breidt zich snel uit op wereldwijde schaal. Deze uitbreiding zorgt ervoor dat talent en innovatie elkaar ontmoeten en stelt ons in staat om belangrijke teamleden aan te nemen die een rol zullen spelen in ons ambitieuze groeitraject. Hoofddorp is een ideaal vervoersknooppunt voor forenzen en zakenreizigers, met een treinstation naast het nieuwe kantoor en de luchthaven Schiphol op 15 minuten met de trein. Met de Hoofddorp locatie op 15 km van het centrum van Amsterdam, zal het handig zijn voor zowel huidige als toekomstige AMCS-teamleden."

Over AMCS

AMCS heeft zijn hoofdkantoor in Limerick, Ierland met kantoren in Noord-Amerika, Europa en Australië en heeft meer dan 1.200 mensen over de hele wereld in dienst. AMCS is een wereldleider op het gebied van geïntegreerde software en voertuigtechnologie voor de milieu-, afval-, recycling- en grondstoffenindustrie en biedt ook optimalisatieoplossingen voor de bredere transport- en logistieke markt.  AMCS helpt meer dan 4.000 klanten wereldwijd om hun bedrijfskosten te verlagen, het gebruik van activa te verhogen, marges te optimaliseren en de klantenservice te verbeteren. De bedrijfssoftware en SaaS-oplossingen van het bedrijf leveren digitale innovatie aan de opkomende circulaire economie over de hele wereld.