Nederlands
Oplossingen Oplossingen Sectoren Sectoren Success Stories Resources Snelle downloads Over AMCS Contact

RenoNorden optimaliseert afvalinzameling met AMCS-implementatie

Bel me terug

AMCS, 's werelds toonaangevende leverancier van geïntegreerde software en voertuigtechnologie voor de afval- en recyclingsector, heeft zijn Scandinavische activiteiten verder uitgebreid door zijn geavanceerde routeoptimalisatieoplossing bij RenoNorden te implementeren

16 april 2018: De Noordse afvalinzamelingsgigant RenoNorden heeft de implementatie voltooid van amcs's toonaangevende routeoptimalisatiesysteem dat is ontworpen om verdere efficiëntie te stimuleren in zijn gemeentelijke afvalinzameling in Zweden. De aankondiging volgt op de implementatie van de oplossing.

RenoNorden AB gebruikt de AMCS-oplossing om haar afvalinzamelingsroutes te optimaliseren en om te helpen bij het berekenen van nauwkeurige en concurrerende prijzen bij het bieden op nieuwe contracten. Het systeem heeft al een positief effect gehad en ondersteunt RenoNorden bij de recente uitrol van het afvalinzamelingscontract van Stockholm, waardoor snelle en efficiënte optimalisatie van hoofdroutes met 50 inzamelvoertuigen mogelijk is. Hiermee realiseerde RenoNorden commerciële en milieuvoordelen in een gebied met meer dan 25.000 vuilniswagens per dag.

Fredrik Karlberg, manager logistiek van RenoNorden, zegt over het besluit om de AMCS-oplossing te implementeren:

"Na een aantal systemen te hebben bekeken, werd duidelijk dat de flexibiliteit en het gebruiksgemak van het 'AMCS'-routeoptimalisatiesysteem betekende dat het de oplossing zou zijn die het meest geschikt is voor ons bedrijf. Het systeem stelt ons in staat om parameters op te nemen en aan te passen om scenario's zo realistisch en nauwkeurig mogelijk te maken. Zo kunnen we de rijtijden met een bepaald percentage verhogen, rekening houdend met slecht terrein, wegomstandigheden of andere factoren."

RenoNorden is het toonaangevende gemeentelijke afvalinzamelingsbedrijf in Zweden, Denemarken en Finland, waar het een efficiënte, betrouwbare en professionele service biedt aan meer dan 230 gemeenten.

AMCS' Nordic Head of Waste & Recycling Sales - David Griffin zegt:

"We zijn er trots op om samen te werken met RenoNorden, een van de toonaangevende afvalbeheerbedrijven in Scandinavië. We zijn blij dat RenoNorden onmiddellijke voordelen heeft gezien nadat ze de software begon te gebruiken.

We ervaren een snel groeiende vraag vanuit de afvalindustrie naar geavanceerde routeoptimalisatieoplossingen. Dit wordt gedreven door de vraag van de markten naar lagere prijzen, betrouwbare servicegraden en verminderde C02-uitstoot van de ophaaldienst.

Meestal ervaren onze klanten tussen de 5 en 15% vermindering van het aantal kilometers en soms tot 10% vermindering van het aantal benodigde vrachtwagens. Dit alles heeft op zijn beurt een aanzienlijke positieve impact op het milieu en de winstgevendheid van onze klanten.

We kijken erg uit naar een langdurige relatie met RenoNorden en werken samen met RenoNorden om de meest positieve output van hun nieuwe routeoptimalisatieoplossing te krijgen.