Nederlands
Oplossingen Oplossingen Sectoren Sectoren Success Stories Resources

Persbericht: Noorse Retura IRIS versterkt marktpositie met innovatieve technologie

AMCS Platform automatiseert order-to-cash-proces en draagt bij aan halen duurzame VN-doelen

Bel me terug

Limerick, Ireland, 22 september, het Noorse Retura IRIS, onderdeel van de toonaangevende franchise in afvalmanagement, heeft de uitrol van het AMCS Platform afgerond. Door het volledige order-to-cash-proces te automatiseren biedt de organisatie klanten een uitzonderlijke service-ervaring terwijl ze hen tegelijkertijd online diensten bieden.

Retura Iris koos het AMCS Platform als het primaire ERP-systeem voor alle operationele processen; van de planning, het afhandelen van orders, de klantenservice, facturatie en de interface met de bedrijfsadministratie en rapportagesystemen.

Retura Iris CEO Anders Tverbak is blij met het nieuwe systeem. "We waren op zoek naar een oplossing die al onze belangrijke processen omvatte, zowel intern als extern. Bovendien hebben we een strategische focus op het ontwikkelen van ons bedrijfsproces om de duurzame ontwikkelingsdoelstellingen van de VN te halen. Het AMCS Platform biedt fantastische mogelijkheden om geoptimaliseerde routes te rijden om onze CO2-voetafdruk te verkleinen.”

Keuze op basis van gedegen marktonderzoek

De keuze viel op AMCS na een gedegen onderzoek van de ERP-systemen in Noorwegen, vertelt hij. “De oplossing was toen nog niet helemaal klaar voor de Noorse markt en we hebben nauw samengewerkt met het AMCS-team aan de ontwikkeling en aanpassing.”

Retura Iris zocht een platform en oplossing die helpt de strategische doelen te bereiken; het bieden van efficiënte afvalverwerking aan klanten. "We wilden er zeker van zijn dat we het systeem kunnen doorontwikkelen als in de toekomst de eisen in onze sector veranderen. Een systeem kiezen dat niet 100% klaar was voor onze thuismarkt was zeker een risico. We hebben de meerwaarde afgewogen tegen de mogelijkheid om het systeem aan te passen aan de lokale situatie. Hierdoor heeft onze projectgroep veel kennis van het AMCS Platform.”

De AMCS-oplossingen voldoen hierdoor aan zowel Noorse als internationale standaarden, zoals rechtstreeks vanuit Platform digitaal factureren op basis van de EHF 3.0-normen, en automatische digitale import van betalingen direct van de bank op basis van ISO-20022-normen.

Real-time overzicht van alle bedrijfsprocessen

AMCS is het primaire systeem voor Retura IRIS en automatiseert het volledige bedrijfsproces. "We voeren daarmee de complete afvallogistiek uit, gebruiken het voor onze klantenservice en facturatie en linken de administratie met onze chauffeurs om een efficiënt intern werkproces te creëren. In tegenstelling tot ons vorige ERP-systeem geeft AMCS ons een intuïtief real-time overzicht van al onze bedrijfsprocessen”, legt Tverbak uit.

Volgens hem houdt het daarmee niet op. “Onze klanten krijgen binnenkort toegang tot een modern klantenportaal waar ze al hun activiteiten kunnen bekijken, nieuwe orders kunnen aanmaken, en een real-time overzicht hebben van hun facturen en statistieken. Dit zal de klantervaring die we bieden verder sterk verbeteren”, concludeert hij.