Nederlands
Oplossingen Oplossingen Sectoren Sectoren Success Stories Resources

Persbericht: AMCS neemt Brady Recycling Solutions over

Bel me terug

Amcs-investeringen versterken haar inzet voor het mogelijk maken van de circulaire economie verder.

LIMERICK, Ierland- AMCS, 's werelds toonaangevende leverancier van geïntegreerde software en voertuigtechnologie voor de afval- en recyclingsector, heeft vandaag de overname aangekondigd van Brady Recycling-oplossingen van Brady PLC (BRY. L), een wereldwijde leverancier van handels-, risicobeheer- en afwikkelingsoplossingen voor de energie-, grondstoffen- en recyclingsector.

De overname breidt het portfolio van AMCS uit, met een reeks oplossingen die speciaal zijn ontworpen voor commerciële recycling van schroot. Brady Recycling heeft een internationaal klantenbestand van meer dan 100 metaal- en andere recyclingbedrijven in Noord-Amerika, Europa en Australasia.

In een reactie op de overname zei JIMMY Martin, CEO van AMCS:

"We zijn verheugd om de klanten en medewerkers van Brady Recycling solutions te verwelkomen bij AMCS. Deze overname versterkt onze positie als toonaangevende technologieleverancier voor de wereldwijde recyclingindustrie verder. Het onderstreept ook onze voortdurende inzet om praktische en bewezen oplossingen te bieden die de transformatie van de industrie naar een circulaire economie ondersteunen." "We zetten ons in voor een naadloze transitie voor de klanten en medewerkers van Brady Recycling solutions en kijken ernaar uit om hen een nog groter niveau van ondersteuning en betrokkenheid te bieden via onze wereldwijde locaties."

De beslissing om Brady Recycling-oplossingen over te nemen is in overeenstemming met de groeistrategie van AMCS binnen de wereldwijde afval- en recyclingmarkt, zowel organisch als door gerichte acquisitie. In de afgelopen jaren is het bedrijf zijn positie blijven versterken met de overnames van pc Scale Inc., P&L Software en GMT in Europa en Wastedge in Australië. In 2017 nam AMCS Senddr en zijn innovatieve online Digital Engagement platform over. Het bedrijf heeft ook aanzienlijke nieuwe bedrijfswinsten behaald in al zijn primaire markten, waaronder een aantal nationale en internationale merken.