Nederlands
Oplossingen Oplossingen Sectoren Sectoren Success Stories Resources Over AMCS Contact

AMCS investeert in digitaal engagementplatform met overname Senddr

Bel me terug

persbericht

8 mei 2017

AMCS Group investeert in innovatief digitaal engagementplatform voor de afval- en recyclingmarkt met de overname van Senddr

Limerick, Ierland, 8 mei 2017 - AMCS, de toonaangevende leverancier van geïntegreerde software en voertuigtechnologie voor de afval-, recycling- en hulpbronnenbeheersector, heeft de in Dublin, Ierland gevestigde softwareontwikkelaar Senddr overgenomen.

Senddr werd in 2012 opgericht door de broers Morgan en Malcolm Lynch, samen met een team van software-ingenieurs en technologie-innovators van wereldklasse met eerdere ervaring bij Google en Yendo. Het bedrijf brengt een grote diepgaande technologie en vaardigheden in procesautomatisering naar AMCS en heeft onlangs een state-of-the-art digitaal engagementplatform en infrastructuur gebouwd en met succes geïmplementeerd voor veilige financiële transacties.

"De afval- en recyclingindustrie staat voor een grote uitdaging om hun bedrijven te digitaliseren, online diensten te verkopen en te communiceren met klanten en onderaannemers in de digitale wereld", aldus Jimmy Martin, CEO van AMCS. "Het aanbod van Senddr omvat een uitbreidbare Cloud Suite die we zullen opnemen in het AMCS-platform. Dit stelt afvalexploitanten in staat om snel online diensten te implementeren, een veilig geautomatiseerd betalingskanaal aan te bieden en een werkruimte te bieden om online met onderaannemers te communiceren. De overname van Senddr is een strategische en belangrijke investering voor AMCS die de innovatie in de afval- en recyclingindustrie verder zal versnellen."

Morgan Lynch, CEO van Senddr: "We zijn verheugd om onze krachten te bundelen met een bedrijf dat zo innovatief is als AMCS en onze geavanceerde oplossingen naar een wereldwijde markt te brengen. Met deze natuurlijke synergie zijn we ideaal geplaatst om procesefficiënties in de afval- en recyclingindustrie te stimuleren."

Na de overname lanceert AMCS zijn nieuwe platform voor digitale betrokkenheid waarmee operators klanten beter kunnen bedienen en sterkere relaties kunnen opbouwen via sociale media, digitale assistenten en verbonden (IoT)-apparaten. Klanten kunnen contact opnemen met hun serviceprovider wanneer, waar en hoe het hen het beste uitkomt. Operators zullen op hun beurt het callcenterverkeer aanzienlijk verminderen en profiteren van een meer gestroomlijnd, geautomatiseerd en goedkoper communicatiekanaal.

AMCS zal zijn nieuwe digitale engagementplatform presenteren en het gebruik van digitale assistenten zoals Amazon Echo demonstreren op Waste Expo 2017 (Stand 1747), in New Orleans, Louisiana van 9 - 11 mei 2017.