Nederlands
Oplossingen Industrieën Succesverhalen Kennisbank Over ons
Contact AMCSBrochures
Persbericht april 2019 Updated mei 2021

Retura NT vond de complete cloudoplossing om hun klanten te helpen

Als onderdeel van de bedrijfsvisie van Retura NT richten zij zich op digitalisering, het verbeteren van de efficiëntie en een betere klantenservice.

Bel me terug

Retura NT maakt deel uit van de Retura Group, de toonaangevende leverancier van duurzame en budgetvriendelijke afvaloplossingen voor bedrijven in Noorwegen. Als onderdeel van hun bedrijfsvisie richten ze zich op digitalisering, het verbeteren van de efficiëntie en een betere klantenservice. Daarom besloten ze om de Enterprise Management-oplossing van AMCS aan te schaffen.

Bij Retura NT zijn de business en value visions nauw met elkaar verweven. De Retura Group is al de toonaangevende leverancier van Noorwegen op het gebied van de inzameling van commercieel afval – en ze streven er altijd naar om de voorkeursleverancier van de klant te zijn, zowel lokaal als in heel Noorwegen.

Retura NT wordt als steeds modernere bedrijven grotendeels gedreven door groene en duurzame waarden. Een groot deel van hun business concept gaat over het bijdragen aan de groene en circulaire transitie, zowel voor zichzelf, maar op hun beurt ook voor hun klanten.

Alles verzameld op één platform

De juiste manier om afvalbeheer in de industrie vandaag de dag aan te pakken, is niet alleen een kwestie van de concurrentie voor zijn. Het is ook een kwestie van hoe je de uitdagingen op de meest duurzame en efficiënte manier oplost, iets dat vooral belangrijk is voor een industrie die letterlijk te maken heeft met wat iedereen probeert te verwijderen - afval.

Als zodanig heeft Retura NT besloten om hun digitale ontwikkeling te bevorderen met een boost van AMCS's complete Enterprise Management-oplossing, die alle behoeften van een afvalbeheerbedrijf, inclusief gegevensverzameling en het delen van informatie, combineert in één eenvoudig cloudplatform. Daarnaast wordt ook de Mobile-oplossing van AMCS geïmplementeerd, waarmee de chauffeurs informatie kunnen ontvangen over hun routes en de collecties, terwijl de chauffeurs tegelijkertijd de mogelijkheid krijgen om informatie te registreren in het systeem dat vervolgens wordt verzameld in het Enterprise Management-platform voor verdere verwerking.

Meer flexibiliteit voor de klanten

Erling Gartland, CEO van Retura NT, heeft hoge verwachtingen van AMCS als digitale leverancier: "We werden AMCS aanbevolen door twee andere grote Retura-bedrijven in Noorwegen en het personeel van het bedrijf was zeer deskundig en bekwaam. De oplossingen van AMCS zullen de noodzaak om direct bellen als communicatiemiddel te gebruiken verminderen, en het zal ons ook betere mogelijkheden bieden om directer met onze klanten te communiceren." Hij vult aan: "De klanten kunnen natuurlijk ook directer met ons communiceren, en dat betekent onder andere dat ze meer flexibiliteit krijgen als het gaat om het kiezen van het patroon en de frequentie voor hun afvalinzameling."

Een toekomst van de circulaire economie

'Circulaire economie' is tegenwoordig een van de populairste termen, en met focus van zowel bedrijven als politici, lijdt het geen twijfel dat het de komende jaren veel ruimte in beslag zal nemen. Circulaire economie betekent dat goederen worden gebruikt en hergebruikt in een eindeloos gesloten circuit zonder dat er afval wordt gemaakt. Als zodanig is het een veel duurzamer alternatief voor de use-and-dispose-cultuur waar goederen slechts één of zeer weinig doeleinden hebben voordat ze worden weggegooid.

Het sorteren en ophalen van afval is van nature een belangrijk gebied voor de circulaire economie, dat de industrie in de toekomst een heel andere plaats en rol zal geven.

Erling Gartland benadrukt ook de circulaire economie als een van de spannende uitdagingen die bedrijven zoals Retura NT zullen moeten aangaan, net zoals hij de rol van digitalisering voor de toekomst van het bedrijf en de industrie benadrukt:

"Zowel digitalisering als circulaire economie zijn belangrijke gebieden die voor ons de komende jaren uitdagingen en kansen bieden. Het vereist dat u als bedrijf voorop loopt met betrekking tot de ontwikkeling van slimme, technologische oplossingen die de industrie volledig kunnen verbeteren. Met de implementatie van de oplossingen van AMCS zetten we een stap in de richting van digitale transformatie van ons dagelijks leven en vergroten we de ondersteuning van onze bijdrage aan de circulaire economie."

In lijn met Erling Gartland legt Frank Bolsø van AMCS uit: "Retura NT is een goede match met AMCS – beide bedrijven hebben een bedrijfsvisie en waarden die zijn afgestemd op digitalisering en een circulaire economie, en we kijken ernaar uit om met Retura NT samen te werken aan een groenere en efficiëntere toekomst."