Nederlands
Contact AMCSBrochures
Persbericht juli 2018 Updated mei 2021

Persbericht Acquisitie DesertMicro

In de VS gevestigde Leverancier van SaaS-softwareoplossingen voor de afvalindustrie

Bel me terug

AMCS neemt in de VS gevestigde SaaS-softwareoplossingenleverancier voor de afvalindustrie over, DesertMicro

Acquisitie is in lijn met de groeistrategie van het bedrijf en bevordering van zijn positie als wereldwijde technologieleider in de afval- en recyclingsector.

DesertMicro heeft de afgelopen 30 jaar een indrukwekkend klantenbestand opgebouwd. In totaal zal de overname meer dan 250 klanten uit de VS en Canada toevoegen aan de bestaande 1600 wereldwijde klantenlijst. Het oplossingsportfolio van AMCS zal verder worden versterkt door desertmicro's suite van cloudsoftware die speciaal is ontworpen voor de afval- en recyclingindustrie, waaronder een hoogontwikkeld en volledig ingebed betalingskanaal.

In een reactie op de overname zei JIMMY Martin, CEO van AMCS;

"De afval- en recyclingindustrie maakt een enorme transitie door. Bedrijven herpositioneren zich in de groeiende, meer circulaire economie. Deze organisaties hebben ook een toenemende eetlust om hun bedrijf te digitaliseren en bedrijfsprocessen te automatiseren. Het vereist dat softwarebedrijven zoals AMCS, met een bepaalde schaal, de investeringen kunnen doen die nodig zijn om deze transformatie te ondersteunen.  Met de toevoeging van DesertMicro aan AMCS hebben we de mogelijkheid om onze wereldwijde voetafdruk verder te versterken, ons productportfolio uit te breiden en te blijven investeren in ons state-of-the-art AMCS Platform."

Michael Winton, president van de regio, besprak de richting van het bedrijf in Noord-Amerika;

"Ik wil van deze gelegenheid gebruik maken om de klanten en medewerkers van DesertMicro te verwelkomen in AMCS en hen te verzekeren dat ze een naadloze overgang en een hoog niveau van ondersteuning van onze wereldwijde organisatie zullen ervaren.  In de toekomst ben ik ervan overtuigd dat ze zullen profiteren van een verhoogd niveau van ondersteuning en toegang tot nog breder en krachtiger technologieaanbod, ontworpen om hun operationele efficiëntie te verbeteren en hun plannen voor toekomstige groei te ondersteunen."

De overname volgt op de recente aankondiging dat AMCS met succes een nieuwe investeringsronde van Insight Venture Partners en Ireland Strategic Investment Fund (ISIF) had afgerond.

In januari 2018 voltooide AMCS de overname van Brady Recycling-oplossingen van Brady PLC en heeft de afgelopen jaren 8 andere belangrijke overnames over de hele wereld voltooid om zijn positie als wereldleider in software en technologie voor de afval- en recyclingsector te blijven versterken.  Het bedrijf blijft groeien en zorgt voor aanzienlijke nieuwe bedrijfswinsten in al zijn primaire markten, waaronder een aantal nationale en internationale merken.

Meer informatie over DesertMicro

Lees meer over al onze overnames