Oplossingen Industrieën Succesverhalen Kennisbank Over ons
Neem contact met ons opBrochures
Persbericht april 2024

FigBytes genoemd als leider in duurzaamheidsrapport door onafhankelijk onderzoeksbureau

FigBytes kreeg de hoogst mogelijke scores op de criteria ESG-strategie, visie, roadmap, prijsflexibiliteit en transparantie, workflowcreatie, ESG-leveranciersbeheer en leveranciersbetrokkenheid.

OTTAWA, ONTARIO, CANADA - 3 april 2024 - FigBytes, makers van het toonaangevende Sustainability Platform voor impactgerichte organisaties, kondigt vandaag aan dat het is benoemd tot Leader in The Forrester Wave™: Sustainability Management Software, Q2 20241. FigBytes behaalde de hoogst mogelijke scores op zeven criteria in Forrester's evaluatie van leveranciers van duurzaamheidsmanagementsoftware. FigBytes is onderdeel van AMCS, een toonaangevende wereldwijde leverancier van geïntegreerde cloud-gebaseerde software en voertuigtechnologie voor de milieu-, nuts-, resource- en recyclingindustrie.

In het rapport evalueerde Forrester Research, Inc. 13 van de belangrijkste leveranciers in de Sustainability Management Software-markt op basis van 24 criteria die ingaan op het huidige aanbod, de strategie en de marktaanwezigheid van elke leverancier. Dit rapport laat zien hoe elke leverancier presteert en helpt duurzaamheidsprofessionals bij het selecteren van de juiste leverancier voor hun behoeften.

Het Forrester Wave™ rapport merkt op dat "FigBytes' marktbepalende visie het aanpakken van kritieke huidige en toekomstige pijnpunten van klanten omvat, waaronder prijsstelling, een product carbon footprint module, een leveranciersbetrokkenheid portaal, en rapportage mogelijkheden. FigBytes beschikt over een sterke roadmap gericht op naleving van de regelgeving en het gebruik van opkomende technologieën, zoals het gebruik van AI voor de nauwkeurigheid van supply chain-gegevens."

"We zijn verheugd dat we zijn erkend als leider in The Forrester Wave voor Sustainability Management Software," zegt Ted Dhillon, medeoprichter van FigBytes en Global Head of ESG bij AMCS. "Wij geloven dat deze onderscheiding een bewijs is van onze niet aflatende toewijding aan niet alleen het bevorderen van duurzaamheidsinitiatieven in verschillende industrieën, maar ook van onze innovatieve aanpak in het gebruik van technologie om onze klanten een zinvolle en meetbare impact op het milieu te laten hebben. Ons team heeft onvermoeibaar gewerkt om ervoor te zorgen dat ons duurzaamheidsplatform niet alleen voldoet aan de verwachtingen en vereisten van onze klanten, maar deze zelfs overtreft, door hen uit te rusten met de tools die ze nodig hebben om met vertrouwen en duidelijkheid hun duurzaamheidsreis en nalevingsrapportage te navigeren. Tot slot zijn we ervan overtuigd dat deze erkenning dient als een baken van onze toewijding aan het bevorderen van een duurzamere toekomst, en we zijn geïnspireerd om door te gaan met het verleggen van de grenzen van wat mogelijk is in duurzaamheidsmanagementsoftware."

In deze evaluatie kreeg FigBytes de hoogst mogelijke scores op de criteria ESG-strategie, visie, roadmap, prijsflexibiliteit en transparantie, workflowcreatie, ESG-leveranciersbeheer en leveranciersbetrokkenheid. Het Forrester Wave™ rapport merkt op dat "FigBytes een solide partner is voor organisaties die op zoek zijn naar een geïntegreerd platform voor uitgebreid duurzaamheidsmanagement met een sterke focus op workflow creatie, data-integratie, analyse en rapportage."

"FigBytes is zeer snel een centraal onderdeel geworden van de AMCS Groep, en we zijn erg blij met deze erkenning als leider in de Forrester Wave voor Sustainability Management software," legt Florian Lichtwald uit, Operating Partner en Hoofd ESG en EHS bij AMCS. "De expertise van ons ESG-team en onze innovatieve duurzaamheidsoplossingen versterken het AMCS-portfolio aanzienlijk. Samen verbeteren we de ondersteuning voor onze klanten bij het bereiken van hun groei- en duurzaamheidsdoelstellingen en bij het voldoen aan de wereldwijde ESG-regelgeving."

Het AMCS (FigBytes) Sustainability Platform zorgt ervoor dat organisaties al hun ESG- en duurzaamheidsgegevens kunnen verzamelen, centraliseren en berekenen in één platform voor echte inzichten die ze kunnen gebruiken, volgen en delen. Of ze nu één duurzaamheidsuitdaging aanpakken of vele, het platform vereenvoudigt duurzaamheid voor organisaties. Met het AMCS (FigBytes) Sustainability Platform zijn organisaties voorbereid op veranderende regelgeving met één schaalbaar platform, zodat hun investering in technologie meegroeit met hun programma.

Ontvang het rapport nu
Om een gratis exemplaar te downloaden van het Forrester Wave™: Sustainability Management Software, Q2 2024, klik hier.

Over FigBytes
FigBytes stelt impactgerichte organisaties in staat om positieve verandering teweeg te brengen voor mensen en de planeet. Het FigBytes Sustainability Platform transformeert complexe milieu-, sociale en bestuurlijke informatie in eenvoudige rapportage en functionele inzichten door het vastleggen van operationele en leveranciersgegevens in een centraal, veilig, cloud-gebaseerd platform dat strategie beheert, kaderrapportage automatiseert en de betrokkenheid van belanghebbenden vereenvoudigt, voor klimaat, water en daarbuiten. FigBytes maakt sinds oktober 2023 deel uit van de AMCS Groep. Ga voor meer informatie naar https://figbytes.com/

Over AMCS
AMCS is marktleider in geïntegreerde software en voertuigtechnologie voor de milieu-, afval-, recycling- en grondstoffenindustrie en biedt optimalisatieoplossingen voor de bredere transport- en logistieke markt. AMCS helpt meer dan 4.000 klanten wereldwijd met het verlagen van operationele kosten, het verhogen van het gebruik van bedrijfsmiddelen, het optimaliseren van marges en het verbeteren van de klantenservice. De bedrijfssoftware en SaaS-oplossingen van het bedrijf leveren digitale innovatie aan de opkomende circulaire economie over de hele wereld. Meer informatie op www.amcsgroup.com.

Mediacontact
Dwayne Weppler
AMCS
226 581 5166

1 The Forrester Wave™: Sustainability Management Software, Q2 2024, door Abhijit Sunil, 1 april 2024.

### EINDE PERSBERICHT