Nederlands
Oplossingen Industrieën Succesverhalen Kennisbank Over ons
Contact AMCSBrochures
Persbericht januari 2022

AMCS neemt utility billing softwarebedrijf Utilibill over om de wereldwijde water- en energiesector te betreden

19 januari 2022

Contact AMCS

19 januari 2022

LIMERICK, Ierland – AMCS, de toonaangevende wereldwijde leverancier van geïntegreerde software en voertuigtechnologie voor de milieu-, recycling- en grondstoffenindustrie, heeft vandaag aangekondigd dat het Utilibillheeft overgenomen, een toonaangevend in Australië gevestigd cloudfactureringsplatform voor een niet bekendgemaakt bedrag. Deze overname vormt een aanvulling op de strategie van AMCS om een gewaardeerde technologiepartner te zijn voor klanten op hun reis naar netto nul koolstof, duurzaamheid van hulpbronnen en de circulaire economie.

Utilibill, gevestigd in Melbourne, is een Australisch softwarebedrijf dat een toonaangevend, cloudgebaseerd factureringsplatform voor hulpprogramma's biedt. Utilibill, 16 jaar geleden opgericht door Igor Green en Morgan Duncan, begon met het bedienen van telecommunicatieklanten, voordat het acht jaar geleden uitbreidde naar de energiemarkt. Utilibill heeft bijna 100 werknemers, waaronder ondersteuningscentra in de Filippijnen en kantoren in de VS die wereldwijd meer dan 200 telecommunicatie-, water- en energiebedrijven bedienen.

"De kiem van AMCS was een innovatieve oplossing voor recyclingfacturering die een aanzienlijke gedragsverandering van de consument stimuleerde om betere milieuresultaten te garanderen. Tegenwoordig omvat het klantenbestand van AMCS veel van 's werelds grootste leveranciers van hulpbronnen,energie- en waterdiensten. Met ons AMCS-platform helpen we deze klanten om een verscheidenheid aan hulpbronnen, zoals recyclebare materialen (bijv. Metaal, vezels, kunststoffen), energie (bio-energie, transportbrandstof, afval naar energie, enz.) en restafval duurzaam te beheren," zei AMCS CEO Jimmy Martin.

"Utilibill heeft het potentieel om dit te repliceren in het wereldwijde water- en energieverbruik. Slimme factureringsinfrastructuuroplossingen kunnen worden gebruikt om het duurzame gebruik en de productie van hulpbronnen zoals water en energie voor zowel huishoudens als bedrijven te stimuleren en te optimaliseren," vervolgde de heer Martin.

In Australië telt Utilibill Computershare, Zen Energy, Telechoice, Vonex, More Telecom en Electricityinabox als klanten van het factureringsplatform.

"We zijn enthousiast over de aankondiging van vandaag en kijken uit naar de ongelooflijke kansen die ons worden gepresenteerd als onderdeel van de bredere AMCS Group," zei Igor Green, mede-oprichter en CEO van Utilibill. "AMCS heeft al een sterke aanwezigheid in Australië en Nieuw-Zeeland met een basis van meer dan honderd milieudienstenbedrijven, waaronder Veolia, Suez, Remondis en Waste Management New Zealand.  Klanten van Utilibill zullen profiteren van de wereldwijde AMCS-organisatie en de sterke lokale aanwezigheid in Australië en Noord-Amerika."

OVER AMCS

AMCS heeft zijn hoofdkantoor in Limerick, Ierland met kantoren in Noord-Amerika, Europa en Australië met meer dan 800 werknemers in 12 landen. AMCS is een wereldleider op het gebied van geïntegreerde software en voertuigtechnologie voor de milieu-, recycling- en grondstoffenindustrie en biedt optimalisatieoplossingen voor de bredere transport- en logistieke markt. AMCS helpt meer dan 3.000 klanten in 22 landen om hun bedrijfskosten te verlagen, het gebruik van activa te verhogen, marges te optimaliseren en de klantenservice te verbeteren. Hun bedrijfssoftware en SaaS-oplossingen leveren digitale innovatie aan de opkomende circulaire economie over de hele wereld.