Nederlands
Contact AMCSBrochures
Persbericht november 2021

AMCS neemt het in de VS gevestigde Dossier Systems, Inc. over

AMCS breidt zijn portfolio uit met een toonaangevende cloudgebaseerde oplossing voor fleet maintenance management

Bel me terug

LIMERICK, 16 november 2021: AMCS, de toonaangevende wereldwijde leverancier van geïntegreerde software en voertuigtechnologie voor de afval-, recycling- en grondstoffenindustrie, heeft vandaag aangekondigd dat het Dossier Systems heeft overgenomen voor een niet bekendgemaakt bedrag.

Het in Philadelphia, VS gevestigde Dossier Systems is een erkende pionier en toonaangevende leverancier van intuïtieve softwareoplossingen voor wagenparkonderhoud voor de oppervlaktetransportindustrie. De cloudgebaseerde oplossing van Dossier automatiseert de controle en het beheer van wagenparkvoertuigen en andere bedrijfsmiddelen. Het maakt gebruik van real-time gegevens om het verborgen productiviteits- en kostenbesparingspotentieel te ontsluiten door middel van krachtige, aanpasbare rapporten. Dossier fleet maintenance software helpt bedrijven om downtime en onderhoudskosten te verminderen, de levensduur van apparatuur te verlengen, de kosten van onderdelen en voorraad te verlagen, de productiviteit te verhogen en de brandstof- en bandenkosten te verlagen.

Na de overname zal het dossier systems team van bijna 50 professionals, waaronder hun doorgewinterde managementteam, amcs vervoegen. Meer dan 750 nieuwe klanten zullen worden toegevoegd aan het bestaande AMCS klantenbestand.

Jimmy Martin, CEO en mede-oprichter van de AMCS Group, zei: "We zijn erg verheugd om ons bedrijf uit te breiden met de overname van Dossier Systems, een merk dat in Noord-Amerika een nationale reputatie heeft opgebouwd als een van de meest vertrouwde namen in de industrie voor fleet management onderhoudsbeheersoftware. Deze overname stelt ons in staat om dossier's unieke SaaS-oplossing voor vlootonderhoud op wereldwijde schaal te leveren en te ondersteunen. We zullen de oplossing naar het AMCS-platform brengen, waar we integraties met onze huidige oplossingen voor ogen hebben, waaronder ERP, slimme verzending, mobiel personeel, voertuigtechnologie en routeoptimalisatie. Klanten kunnen dus profiteren van een unieke set geïntegreerde mogelijkheden. We kijken ernaar uit om nieuwe teamleden te verwelkomen en onze gecombineerde teams te integreren onder AMCS, terwijl we blijven innoveren en groeien als antwoord op de wereldwijde vraag."

Jack Boetefuer, CEO en eigenaar van Dossier Systems: "Ik ben verheugd dat Dossier onderdeel wordt van AMCS en geloof dat onze klanten en medewerkers kunnen uitkijken naar een mooie toekomst. Persoonlijk ben ik vereerd dat ik de kans heb gekregen om ons geweldige team tot dit punt te leiden. Dossier's reputatie voor uitmuntendheid in fleet maintenance management is verdiend door veel hard werken en toewijding die teruggaat tot ons begin in 1979 - ik verwacht volledig dat dat onder Jimmy's leiding zal doorgaan. Dossier is in goede handen."

AMCS heeft zijn hoofdkantoor in Castletroy, Co Limerick, Ierland met kantoren in Noord-Amerika, Europa en Australië met meer dan 700 werknemers in 11 landen. AMCS is een wereldleider op het gebied van geïntegreerde software- en voertuigtechnologie voor de afval-, recycling- en grondstoffenindustrie en biedt optimalisatieoplossingen voor de bredere transport- en logistieke markt. AMCS helpt meer dan 3.000 klanten in 22 landen om hun bedrijfskosten te verlagen, het gebruik van activa te verhogen, marges te optimaliseren en de klantenservice te verbeteren. Hun bedrijfssoftware en SaaS-oplossingen leveren digitale innovatie aan de opkomende circulaire economie over de hele wereld.

Lees verder Business Wire: AMCS neemt in de VS gevestigde Dossier Systems, Inc. over | Bedrijfsdraad