Nederlands
Oplossingen Industrieën Succesverhalen Kennisbank Over ons
Contact AMCSBrochures
Persbericht september 2021

AMCS kondigt samenwerkingsonderzoek aan met Confirm Centre om duurzaamheid te stimuleren

AMCS, de toonaangevende wereldwijde leverancier van geïntegreerde software en voertuigtechnologie voor de afval-, recycling- en grondstoffenindustrie, heeft vandaag aangekondigd dat het een onderzoekssamenwerking is gestart met Confirm - het door Science Foundation Ireland financierde onderzoekscentrum voor slimme productie georganiseerd door de Universiteit van Limerick, Ierland.

Vraag een demo aan

AMCS kondigt een gezamenlijk onderzoeksproject aan om duurzaamheid te stimuleren door de kwaliteit van recycleerbare materialen te verhogen in samenwerking met Confirm Centre, gevestigd aan de Universiteit van Limerick, Ierland

AMCS, de toonaangevende wereldwijde leverancier van geïntegreerde software en voertuigtechnologie voor de afval-, recycling- en grondstofindustrie, kondigt vandaag aan dat het een onderzoekssamenwerking is gestart met Confirm - het door Science Foundation Ireland gefinancierde onderzoekscentrum voor slimme productie ondergebracht bij de Universiteit van Limerick, Ierland.

Deze onderzoekssamenwerking zal zich toespitsen op de toepassing van state-of-the-art technologieën op de echte uitdagingen van afval- en recyclingbedrijven over de hele wereld die de registratie en oplossing van uitzonderingen tijdens ophaalrondes, zoals vervuiling van ingezameld recyclebaar materiaal en andere service-items (bv. geblokkeerde servicetoegang, overbeladen containers enz.)

De focus van het project ligt op het onderzoeken van de toepassing van sleuteltechnologieën die vaak worden gebruikt in slimme productieomgevingen, zoals kunstmatige intelligentie, machine learning, camera's en computervisie, om deze processen volledig te automatiseren en de tussenkomst van chauffeurs en administratief personeel tot een minimum te beperken.

De verbetering van de kwaliteit van recycleerbaar materiaal is een belangrijk fundament van de circulaire economie en een van de onderzoeksdoelstellingen is het op schaal automatiseren van de identificatie, opsporing en oplossing van verontreinigd materiaal dicht bij het inzamelpunt.

Het initiële project loopt over twee jaar en omvat een team van PhD-onderzoekers en academici van Confirm die samenwerken met hun collega's van het AMCS.

Jimmy Martin, CEO en mede-oprichter van de AMCS Group: "We zijn verheugd onze samenwerking met Confirm, een lokaal onderzoekscentrum van wereldklasse, aan te kondigen. Deze toepassing van geavanceerde technologieën heeft het potentieel om de identificatie en het beheer van uitzonderingen op de inzameling op grote schaal te automatiseren. Innovatie staat centraal bij alles wat we doen en we zijn ervan overtuigd dat deze samenwerking een aanzienlijke waarde kan opleveren voor onze klanten op het gebied van een beter beheer van hulpbronnen, duurzaamheid en bescherming van marges. Dit project is een kernonderdeel van onze Smart City-strategie, waarbij we ons richten op het leveren van toekomstbestendige oplossingen voor de connected afvalinfrastructuur van morgen. '

Prof. Conor McCarthy, directeur van het CONFIRM Centre merkte op: "CONFIRM is verheugd om samen te werken met AMCS aan dit innovatieve project dat een waardevolle aanvulling in ons onderzoeksportfolio. De belangrijkste focus van Confirm ligt op de ontwikkeling van geavanceerde sleuteltechnologieën zoals vision-systemen, AI, machine learning en systeemintegratie om de productie zowel in Ierland als wereldwijd te verbeteren, en dit project is een uitstekend voorbeeld van hoe onze onderzoekers, met zeer uiteenlopende vaardigheden, kunnen samenwerken met de industrie om complexe problemen op te lossen. Dit project is vooral spannend omdat het een aanzienlijk positief milieueffect zal hebben door recycling en hergebruik van producten te bevorderen en zo slimmere toeleveringsketens te helpen creëren die ons zullen helpen een circulaire economie te realiseren."