Nederlands
Oplossingen Oplossingen Sectoren Sectoren Success Stories Resources

ALBA Group automatiseert voertuigrouteplanning met AMCS

Bel me terug

AMCS, de toonaangevende leverancier van geïntegreerde software en voertuigtechnologie voor de afval-, recycling- en grondstoffensector, heeft een overeenkomst getekend met de toonaangevende leverancier van recycling- en milieudiensten ALBA Group.

Met de overeenkomst, met een waarde van € 2 miljoen, zal AMCS zijn Fleet Planner- en Mobile-producten implementeren in de vloot van ALBA Group in Duitsland, ter vervanging van bestaande handmatige systemen.  De end-to-end oplossing omvat operationele software, mobiele apparaten voor bestuurders en hardware aan boord voor meer dan 600 voertuigen.  Het zal volledig integreren met het SAP-systeem van de ALBA Group.

Door de skip-voertuigroutes te optimaliseren, kan ALBA Group een aantal commerciële en milieuvoordelen ontsluiten die voortvloeien uit vermindering van emissies, kilometerstand en rijtijd.  De mogelijkheid om de productiviteit van het wagenpark te verhogen, zal ook helpen de grootte ervan te optimaliseren, zodat elk voertuig op volle capaciteit werkt.  Er zullen ook aanzienlijke verbeteringen in de administratie zijn. De planningstijd kan met 60-90% worden verkort en vermindering van het aantal gemiste liften zal helpen om het serviceniveau te verbeteren en het aantal ontvangen vragen en klachten te verminderen.

Matthias Redeker, Head of Logistics Segment Waste and Metals ALBA Group: "We zijn voortdurend op zoek naar manieren om efficiënter te werken en de kwaliteit van de service die we leveren te verbeteren.  De automatisering van onze routeplanning stelt ons in staat om onze kosten te beheersen, onze milieu-impact verder te verminderen en de ervaring van onze klanten te verbeteren."