Alle løsninger Brancher Succeshistorier Ressourcer Om AMCS
Kontakt osBrochurer
Pressemeddelelse maj 2022

AMCS opkøber Quentic – Partnere for en grøn fremtid

Strategisk opkøb forbedrer udbuddet af miljøsoftware og styrker AMCS' position som en global leder i branchen. Limerick, Irland / Berlin, Tyskland - 12. maj 2022

AMCS opkøber Quentic – Partnere for en grøn fremtid

Limerick, Irland / Berlin, Tyskland - 12. maj 2022

AMCS, en førende global leverandør af integreret skybaseret software og køretøjsteknologi til miljø-, forsynings-, affalds-, genbrugs- og ressourceindustrien, meddelte i dag, at det har indgået en aftale om at erhverve Quentic, en af de førende løsningsleverandører af Software as a Service til EHSQ- og ESG-styring, for et ikke offentliggjort beløb. Transaktionen er betinget af myndighedsgodkendelse og forventes afsluttet i de kommende uger.

I forbindelse med AMCS' opkøb af Quentic foretager Clearlake Capital Group, L.P. (sammen med sine datterselskaber, "Clearlake") en ny aktieinvestering i AMCS sammen med nye aktieinvesteringer fra eksisterende investorer Insight Partners, Ireland Strategic Investment Fund (ISIF) og Highland Europe.

AMCS fortsætter stærk vækst globalt
Med dette opkøb vil AMCS være positioneret til at udvide sin ekspertise inden for miljøserviceindustrien globalt og fortsætte med at udvide sin kundebase. Med tilsammen 4.000 kunder, der understøttes af over 1.000 medarbejdere, er AMCS på vej til at opnå en driftsrate på mere end € 180 mio. inden årets udgang.

AMCS udvider udbuddet af miljøtjenester på tværs af en bredere industri

AMCS og Quentic er nu positioneret til at levere mere avancerede digitale løsninger til en bredere industri, som vil berige deres kunders drift og påvirke miljøet for en sundere, renere og mere bæredygtig verden.

Udnyttelse af ekspertise til at give næring til en kulstofneutral fremtid
At kombinere kræfter er et vigtigt skridt for begge virksomheder, da de udnytter ekspertisen fra hver organisation og i fællesskab fører vejen for ekstra kompetence på markedet. Håndtering af ressourcer fra vugge til vugge er blevet et centralt ansvar for virksomheder på tværs af alle brancher. Integrationen af AMCS og Quentic gør det muligt for kunder på begge sider at drage fordel af en bred vifte af løsninger, der understøtter end-to-end standardisering og optimering af forretningsprocesser for at øge effektiviteten, strømline driften og arbejde hen imod en sikker og bæredygtig fremtid.

"AMCS og Quentic er meget på linje med missionen om at drive en miljømæssigt bæredygtig fremtid", siger Jimmy Martin, CEO for AMCS. "En nettonulemissionsfremtid afhænger af en meget forbundet og cirkulær tilgang på tværs af forsyningskæden. Vi er begejstrede for at bringe teknologien fra Quentic ind i AMCS-porteføljen af løsninger og kan nu gå videre med fokus på at påvirke hele forsyningskæden og tilbyde smartere resultater fra automatisering og digitalisering af deres virksomheder - reducere spild så meget som muligt."

Quentic føjer 15 års EHSQ-ekspertise til AMCS' portefølje
CEO Markus Becker, COO Sebastian Mönnich og CTO Hardy Menzel grundlagde Quentic, tidligere EcoIntense, i 2007 for at levere software til miljøledelse. I dag leverer Quentic en holistisk og modulær Software as a Service-løsning til styring af alle opgaver og processer relateret til miljø-, sundheds-, sikkerheds- og kvalitetsstyring (EHSQ) samt samfundsansvarsrelaterede områder inden for miljø, social og governance (ESG).

"Vi har bygget Quentic på værdierne om at yde et meningsfuldt bidrag til mennesker, samfund og miljø", sagde Markus Becker, administrerende direktør for Quentic. "Derfor er vi glade for at have fundet en partner i AMCS, der fuldt ud er i overensstemmelse med vores mission om digitalt at give virksomheder over hele kloden mulighed for at styre mennesker, forretninger og miljøprocesser bæredygtigt på alle niveauer. Sammen med AMCS vil Quentics ledelsesteam fortsætte med at forme fremtiden."

Om Quentic

Quentic er en af de førende løsningsleverandører af Software as a Service (SaaS) til EHSQ- og ESG-styring. Quentic-platformen består af ti individuelt kombinerbare moduler og tilbyder en ideel måde for virksomheder at styre sundhed og sikkerhed, risici og revisioner, hændelser og observationer, farlige kemikalier, kontrol af arbejde, juridisk overholdelse, online instruktioner, processer, miljøledelse og bæredygtighed.

Virksomheden har hovedkontor i Berlin, Tyskland, og beskæftiger mere end 250 medarbejdere. Afdelingerne er placeret i Tyskland, Østrig, Schweiz, Finland, Sverige, Danmark, Belgien, Holland, Frankrig, Spanien og Italien.

Om Clearlake Capital Group, L.P.

Clearlake Capital Group, L.P. er et investeringsselskab grundlagt i 2006, der driver integrerede virksomheder på tværs af private equity, kredit og andre relaterede strategier. Med en sektorfokuseret tilgang søger firmaet at samarbejde med ledelsesteams ved at levere tålmodig, langsigtet kapital til virksomheder, der kan drage fordel af Clearlakes operationelle forbedringstilgang, O.P.S. ® Virksomhedens kernemålsektorer er teknologi, industri og forbruger. Clearlake har i øjeblikket over 72 milliarder dollars af aktiver under forvaltning, og dets ledende investeringsprincipper har ledet eller co-ledet over 400 investeringer. Firmaet har hovedkontor i Santa Monica, CA med datterselskaber i Dallas, TX, London, Storbritannien og Dublin, Irland. Flere oplysninger er tilgængelige på www.clearlake.com og på Twitter @Clearlake.

Anmod om en demo for at vise hvordan vores software løsninger kan skabe vækst og bæredygtighed i netop din virksomhed.

Undersøge Karriere Løsninger Ressourcer Fortrolighedserklæring Juridisk meddelelse Hold kontakten Tilmeld dig vores nyhedsbrev Følg os på