Nederlands
Oplossingen Industrieën Succesverhalen Kennisbank Over ons
Contact AMCSBrochures
Persbericht december 2020 Updated mei 2021

Cascades Recovery+ krijgt volledig inzicht in hun activiteiten en verbetert de efficiëntie met het AMCS Platform

Download Succesverhaal

Cascades Recovery+ en AMCS voltooien de eerste site-implementatie en gaan naar één systeem om processen te verbeteren, het beheer te verminderen en de klantervaring te verbeteren.

Cascades Recovery+ in het kort

Cascades, een Canadees bedrijf opgericht in 1964, recupereert en hergebruikt grondstoffen, met name vezels uit papierproducten, die vervolgens de grondstoffen worden voor ongeveer 500 verpakkingen en weefselproducten die voornamelijk uit gerecyclede vezels bestaan.

Door groei, uitbreiding en overnames omvat het bedrijf vandaag 12.000 werknemers in Noord-Amerika en Europa, met 100 productielocaties.

De Cascades Recovery + divisie richt zich op de recyclinginspanningen van het bedrijf en biedt zijn recyclingpartners een 360-graden service, Recovery ... PLUS®. Het programma helpt partners bij een circulaire aanpak van recyclingoplossingen via het Discarded Materials Management.

Door partneractiviteiten te raadplegen en te beoordelen, helpt Recovery+ hen best practices te gebruiken om het hoogste percentage omleiding van materialen van stortplaatsen te bereiken en de kosten te minimaliseren. Gemiddeld, hun partners, uit industriële / commerciële en institutionele, retail / kruidenier, grafiek, en gemeentelijke sectoren:

• Ervaar een totale omleiding van materialen van stortplaatsen van 70 tot 90%.
  • Meer dan 40% reductie in hun afvalsectoren in Canada en in de Verenigde Staten.

Recover+ helpt deze indrukwekkende resultaten te behouden via regelmatige rapportage, auditing en beoordeling van partneractiviteiten.

De uitdaging

De divisie had in de loop van de tijd een mix van oplossingen verzameld, zozeer zelfs dat ze vóór AMCS worstelden met meer dan 40 databases, die geen van allemaal met de anderen spraken. Het consolideren van de gegevens was een enorme en arbeidsintensieve inspanning. Daarnaast miste de organisatie een materiaalbeheeroplossing om de inzameling en verwerking van materialen voor downstreamprocessen te volgen. In gevallen waarin gegevens bestonden, was deze op papier gebaseerd en werd deze alleen op lokaal niveau verzameld.

Behalve zoals in de verschillende databases is ingevoerd of op papier is geschreven, worden er geen klantgegevens automatisch geregistreerd. Operations management werd gedaan op papier of in spreadsheets. Dat betekende dat klantaccounts, bestellingen, verzending en routering afzonderlijke taken waren, meestal op papier. Ze hadden geen oplossingen om contracten, indexprijzen of transacties voor elk van de 18 locaties te beheren.

Kortom, er was geen globaal beeld van het bedrijf mogelijk en er was geen end-to-end zichtbaarheid. Het was de klassieke silo situatie. De medewerkers consolideerden de gegevens handmatig op een ontmoedigend omslachtige en tijdrovende manier.

De oplossing brengt aanzienlijke nieuwe efficiëntie, gebruiksgemak en end-to-end zichtbaarheid

Cascades Recovery+ hoorde over AMCS via een recyclingpartner die hun activiteiten al had omgezet naar de AMCS-oplossing.

Volgens Business Process Expert of Finance Paul Kilgour, "amcs gaf ons een wereldwijde oplossing met standaard tools die kunnen integreren binnen Cascades oplossingen. Twee factoren waren de sleutel in onze selectie van AMCS. Ten eerste zijn het vernieuwers. Ten tweede, hun professionaliteit. Ze hebben ons een product gebracht dat voldoet aan onze behoeften voor vandaag en de sleutel is om naar de toekomst te gaan."

Tot op heden is de AMCS-oplossing geïmplementeerd op de eerste van 18 Recovery+ sites. Wat meteen opvalt, is het stroomlijnen van processen door automatisering en de end-to-end zichtbaarheid van data, met snelle toegang tot data om aan de behoeften van hun klanten te voldoen. "De Datamart stelt ons in staat om snel te reageren op klanten met behulp van selfservice zakelijke intelligente tools", zegt Paul. Een andere populaire innovatie: de mogelijkheid om een potentiële klant in een offertemodule in te voeren, waardoor het potentieel van de klant of een groep klanten kan worden beoordeeld.

Belangrijke functies zijn onder meer schaalhuismodules om activiteiten bij elke MRF te beheren en bij te houden, waardoor een basis wordt gelegd voor winstgevendheid via een closed-loop-proces om de inkomende en uitgaande materialen voor brokerage en downstream-activiteiten te beheren. Deze werken samen met het beheren van contracten, indexprijzen en transacties in realtime.

Om de klantervaring te verbeteren, omvat het robuuste platform voor klantenservice en operations management een AMCS Customer Call Center voor het plaatsen en wijzigen van werkorders in realtime en het AMCS Customer Web Portal voor volledige accountinformatie en de mogelijkheid om betalingen te doen met creditcards.

De AMCS Mobile Workforce-component maakt routeplanning en -beheer mogelijk, waarbij de locatie van de truck en de verzameling van gegevens in realtime naar kantoor worden verzonden. Daarnaast kunnen nieuw aangevraagde orders worden geïntegreerd in lopende routes voor dynamisch routebeheer. Het voorkomen van gemiste stops en het controleren van de locatie van vrachtwagens kunnen belangrijke bronnen van kostenbesparingen zijn door onnodige ritten, overuren van chauffeurs, kilometers, brandstofverbruik, emissies en dergelijke te verminderen.

Cloudgebaseerd AMCS biedt geavanceerde voordelen

De robuuste AMCS SaaS/cloud-gebaseerde oplossing biedt deze voordelen:

• Efficiëntie en kostenreductie in vergelijking met on-premises implementaties waarvoor hardware, faciliteiten, hulpprogramma's, een groot datacenter en een groot IT-team nodig zijn.
  • Beveiliging en toegangscontrole
  • Wendbaarheid en schaalbaarheid die zich automatisch aanpast aan de behoeften van het bedrijf, waardoor u niet meer hoeft te investeren in fysieke infrastructuur
  • Mobiliteit, voor betere toegang tot gegevens via tablets en smartphones in de cabine, evenals apparaten voor thuiswerkende werknemers
  • Volledige zichtbaarheid en controle van de toegang