Alle løsninger Brancher Succeshistorier Ressourcer Om AMCS
Kontakt osBrochurer
Pressemeddelelse oktober 2018 Updated maj 2021

Rotterdam vælger it-platform fra AMCS

"Affaldsindsamling klar til fremtiden."

Anmod om en demo

Rotterdam, den 24.

I sidste uge blev kontrakten mellem Rotterdam kommune og AMCS-gruppen underskrevet på Rotterdam kommunes kontorer i Kleinpolderplein. Det europæiske udbud om implementering af et nyt affaldshåndteringssystem for Rotterdams afdeling for byforvaltning blev for nylig givet til AMCS, der er markedsleder inden for software til affalds- og genanvendelsesindustrien. Det var derfor på tide, at kontrakten, der har en varighed på fem år, blev underskrevet midt i festlighederne. I Rotterdam City Management Department svarer direktør David Berg begejstret: "Med funktioner som intelligent ruteoptimering og planlægning vælger vi meget klart en betydelig reduktion i CO2-udledningen." Mark Abbas fra AMCS kender også betydningen af implementeringen: "Med vores løsninger vil vi organisere affaldsindsamling mere effektivt og dermed gøre Rotterdam meget renere og mere miljøvenligt."

Fuld understøttelse

Rotterdam kommunes udbud på europæisk plan vedrører gennemførelsen af et komplet affaldshåndteringssystem. Dette system omfatter et integreret it-system til intern administration, ruteplanlægning og automatisering af en række af Rotterdams køretøjer. Den samlede løsning tjener til at hjælpe de operationelle processer i Collection and Recycling Department of City Management. Det omfatter indsamling og behandling af husholdningsaffald fra omkring 320.000 husstande og virksomheder sammen med skadedyrsbekæmpelse, uddannelse i affaldsforebyggelse, genanvendelse og behandling af adskilt husholdningsaffald.

På vej til den cirkulære by

Partnerskabet mellem Rotterdam og AMCS betragtes universelt som et stort skridt fremad på vej mod den cirkulære by. Øget digitalisering af affaldsindsamlingen i Rotterdam vil nu hæve byen til et højere digitalt niveau. Og det er gode nyheder for alle, der arbejder og bor i Rotterdam, og for besøgende til byen. Især i betragtning af ISWA World Congress, som vil være i Rotterdam i 2020. Denne Internationale Sammenslutning for Fast Affald spiller trods alt en afgørende rolle på den internationale scene, når det gælder genanvendelse og affaldshåndtering. Desuden ønsker Rotterdam kommune, at en cirkulær økonomi skal være standarden inden 2030. ambitionen er at blive en fuldt cirkulær by i 2050. Det er en udfordring, som AMCS med sine digitale løsninger vil yde et stort bidrag til. Når alt kommer til alt, udtrykkes det at hjælpe organisationer med at transformere sig til den digitale verden og den cirkulære økonomi i sin internationale slogan: "Digitale måder til en renere verden."

Optimering af processer

Øget effektivitet er et af hovedformålene med dette projekt. Det betyder optimering af alle former for driftsprocesser såsom indsamling og behandling af husholdningsaffald og -varer, skadedyrsbekæmpelse, hændelser og de dermed forbundne spørgsmål såsom administration og registrering. Det er vigtigt, at alle medarbejdere, der er omkring 300, er fortrolige med det nye system. Rotterdam ledte udtrykkeligt efter eksisterende software, der allerede havde vist sig på markedet. Det var også på udkig efter en langsigtet leverandør, der også kunne give råd i fremtiden for at få det bedste afkast.

Godt match

På grund af anmodningens brede omfang viste det sig, at Rotterdam ville finde et godt match i AMCS. Dette skyldtes, at AMCS' omfattende produktportefølje tilbyder løsninger til alle de ønskede elementer i det foreslåede affaldshåndteringssystem. Med dette opfylder det straks kravet om eksisterende, gennemprøvede løsninger, såsom et Backoffice System, Mobile Order Management, AMCS Route Planner og AMCS Routing Services. For Rotterdam er det klart, at AMCS som leverandør af branchespecifik software har al den nødvendige ekspertise til total implementering og langsigtet rådgivning. Det er især, at AMCS' innovation og viden om markedsudviklingen kommer til at spille en afgørende rolle.

David Berg, direktør for Rotterdam City Management:

"Kommunens ultimative mål er at få et attraktivt Rotterdam. Alt, hvad vi gør, er med henblik herpå. SYSTEMET MED AMCS gør det muligt for os at arbejde på en mere informationsstyret måde. Dette passer godt sammen med Rotterdam City Managements vision om at gøre byen stadig smartere, renere og mere bæredygtig. For eksempel giver det en smart måde at planlægge og køre ruter på, og det betyder færre transportbevægelser og dermed en reduktion i CO2-udledningen."

Mark Abbas, CMO & Director of Business Development hos AMCS Group:

"Med dette udbud udgjorde den ønskede forbedring af processerne og antallet af løsninger, der skulle sammenkædes, en særlig kompleks faktor i forslagets anmodning. Vores udfordring i dette projekt er at forenkle denne kompleksitet så meget som muligt for slutbrugerne af systemet ved at integrere en række sub-løsninger og, hvor det er muligt, ved at automatisere over-arching processer. Derudover vil Rotterdam bruge de nyeste innovationer og en stor del af vores standardløsninger. Vi ser frem til et godt partnerskab med Rotterdam!"

Find ud af, hvad vores Enterprise Management-software kan gøre for din virksomhed!

Vores Enterprise Management-software vil optimere dine aktiviteter til vækst med øget effektivitet og forbedret overskud.

Anmod om en demo

AMCS Brochure om sortering og kvalitet

Find ud af, hvordan vores løsning vil øge effektiviteten i din indgående kvalitetsevalueringsproces og reducere risikoen for kontaminerede eller afviste laster.

Download brochure

Begivenhed

Brochure

AMCS værktøjskasse til bæredygtig transport

Begivenhed

Innovation og bæredygtighed for en cirkulær økonomi

AMCS Waste Planner Lite (Smart City) brochure

Optimer din affaldsindsamlingsproces for effektivitet og bæredygtighed med smart city-løsninger til mindre flåder.

Download brochure

Anmod om en demo for at vise hvordan vores software løsninger kan skabe vækst og bæredygtighed i netop din virksomhed.

Undersøge Karriere Løsninger Ressourcer Fortrolighedserklæring Juridisk meddelelse Hold kontakten Tilmeld dig vores nyhedsbrev Følg os på