Alle løsninger Brancher Succeshistorier Ressourcer Om AMCS
Kontakt osBrochurer
Pressemeddelelse april 2018 Updated maj 2021

RenoNorden optimerer deres affaldsindsamling med AMCS’ løsning til ruteoptimering

Ring tilbage til mig

AMCS, verdens førende udbyder af integreret software og køretøjsteknologi i affalds- og genbrugsbranchen, har udvidet sin kundebase i norden ved at implementere deres avancerede ruteoptimeringsløsning hos RenoNorden.

april 2018: Nordisk affaldsgigant, RenoNorden, har afsluttet implementeringen af AMCS’ markedsførende ruteoptimeringssystem, som er designet til at effektivisere den kommunale affaldshåndtering i Sverige. Meddelelsen kommer efter at implementeringen er afsluttet.

RenoNorden AB bruger AMCS-produktet til at optimere deres ruter, hvor de indsamler affald, samt til at beregne korrekte og konkurrencedygtige priser, når de byder på nye kontrakter. Systemet har allerede haft en positiv indflydelse på en af RenoNordens større affaldskontrakter. Kontrakten består i at håndtere Stockholms affaldsindsamling, hvor AMCS’ løsning hurtigt og effektivt har optimeret stamruter for 50 skraldebiler. Ved at vælge AMCS’ løsning har RenoNorden opnået økonomiske og miljøvenlige fordele i et område med mere end 25.000 tømninger om dagen.

RenoNorden’s Logistik Manager, Fredrik Karlberg fortæller, hvorfor de valgte at implementere AMCS’ ruteoptimeringsløsning:

“Efter at have undersøgt en række systemer blev det klart, at det fleksible og brugervenlige system, som AMCS’ ruteoptimeringsløsning tilbyder, ville være det bedste produkt til vores organisation. Systemet gør det muligt for os at inkludere og justere forskellige parametre, hvilket gør scenarier så realistiske og præcise som muligt. For eksempel er det muligt for os at øge køretiden med en hvis procentdel, for at kompensere for dårligt terræn, uforudsete vejproblemer, m.m.”

RenoNorden er den førende virksomhed inden for kommunal affaldshåndtering i Sverige, Danmark og Finland, hvor de yder effektiv, pålidelig og professionel services til mere end 230 kommuner.

AMCS’ Nordic Head of Waste & Recycling Sales – David Griffin udtaler:

“Vi er stolte af at arbejde sammen med RenoNorden, en af de førende virksomheder inden for affaldshåndtering i Skandinavien. Vi er glade for at RenoNorden har set øjeblikkelige fordele efter de begyndte at bruge AMCS’ software.

Vi oplever en stigende efterspørgsel i affaldsbranchen for avancerede ruteoptimeringsløsninger. Dette er understøttet af branchens ønske om lavere priser, pålidelige serviceydelser og reduceret CO2-udledning fra indsamlingen af affald.

Typisk oplever vores kunder en reduktion mellem 5 og 15 % i kørte kilometer og til tider op til 10 % reduktion i antallet af biler. Alt dette har til sammen en betydelig positiv indvirkning på miljøet og vores kunders rentabilitet.

Vi ser frem til at have et langvarigt og positivt samarbejde med RenoNorden, hvor vi sammen arbejder for at opnå det bedste resultat med deres nye ruteoptimeringsløsning.”

Er du klar til at se, hvad AMCS kan gøre for dig?

AMCS Intelligent Route Optimization kombinerer dynamisk ruteplanlægning og realtidsoptimering for at øge effektiviteten og forbedre indtjeningen.

Anmod om en demo

Webinar on Demand: Styrken ved ruteoptimering

Få indsigt i, hvordan du gør dine komplekse ruteplaner til en strømlinet proces efter behov uden de tidskrævende manuelle opgaver.

Se webinar

Begivenhed

Innovation og bæredygtighed for en cirkulær økonomi

Benchmark-infografikken: Et hurtigt kig på et dybt dyk i branchen

Navigering i teknologiske forandringer

Webinar On Demand: Smart affaldsindsamling baseret på prognosealgoritmer og IoT

Se webinar On Demand nu

Anmod om en demo for at vise hvordan vores software løsninger kan skabe vækst og bæredygtighed i netop din virksomhed.

Undersøge Karriere Løsninger Ressourcer Fortrolighedserklæring Juridisk meddelelse Hold kontakten Tilmeld dig vores nyhedsbrev Følg os på