Alle løsninger Brancher Succeshistorier Ressourcer Om AMCS
Kontakt osBrochurer
Pressemeddelelse juli 2022

Quentic opkøb af AMCS afsluttet

De tyske tilsynsmyndigheder har godkendt salget af Quentic GmbH til AMCS-koncernen. Transaktionen er derfor afsluttet, og Quentic vil være en del af AMCS fra juli 2022.

Quentic opkøb af AMCS afsluttet

AMCS, den førende globale leverandør af integreret software og køretøjsteknologi til miljø-, forsynings-, affalds-, genbrugs- og ressourceindustrien, og Quentic, en af de førende løsningsleverandører af Software as a Service til EHSQ- og ESG-styring, annoncerede AMCS' overtagelse af Quentic den 12. maj 2022. Da de regulerende myndigheder nu har godkendt transaktionen, trådte købet af den Berlin-baserede softwareleverandør til arbejdsmiljø, miljø, bæredygtighed og kvalitetsstyring i kraft den 30. juni 2022. "Med dette trin åbner vi et nyt kapitel i vores 15-årige virksomhedshistorie," forklarer Markus Becker, CEO for Quentic. "Samarbejdet vil yderligere styrke Quentics vækst i de seneste år. Vi ser især frem til det professionelle samarbejde og udveksling for i fællesskab at levere de bedste digitale forretningsløsninger til en sundere, renere og mere bæredygtig fremtid."

Teknologiportefølje til bæredygtige forretningsprocesser

Med tilføjelsen af Quentic til sin portefølje udvider AMCS sit udbud af lovende digitale løsninger, der optimerer arbejdsgange og har en direkte positiv indvirkning på miljøet. "Uanset branche er digitalisering en vigtig katalysator på vejen til en global og bæredygtig cirkulær økonomi," bekræfter Jimmy Martin, CEO for AMCS. "Med de mange forskellige løsninger i AMCS-porteføljen sigter vi mod at sætte disse teknologier lige ved hånden for vores kunder. Integreret styring af alle processer relateret til arbejdssikkerhed, miljø, bæredygtighed og kvalitetsstyring, som tilbydes af Quentic SaaS-platformen og -appen, er derfor en værdifuld tilføjelse til vores tilbud," fortsætter Martin.

Bliv markedsleder med bæredygtig vækst

Markus Becker, Sebastian Mönnich og Hardy Menzel grundlagde Quentic i 2007. I dag beskæftiger virksomheden mere end 250 medarbejdere på 14 lokationer i hele Europa. Mere end 900 virksomheder styrker deres processer inden for arbejdssikkerhed, miljø, bæredygtighed og kvalitetsstyring med Quentics softwareløsninger. Business angels og finansielle investorer støttede virksomhedens vækst i flere finansieringsrunder. "Vi vil gerne takke vores langsigtede partnere One Peak, Morgan Stanley Expansion Capital og High-Tech Gründerfonds for det tillidsfulde og værdifulde samarbejde. Sammen har vi med succes bragt Quentic på vej til at blive den europæiske markedsleder inden for EHSQ og ESG-styringssoftware og -tjenester. Nu glæder vi os til at fortsætte ad den vej med AMCS," forklarer Markus Becker. Quentics ledelsesteam vil fortsætte med at forme virksomhedens fremtid sammen med den nye ejer AMCS.

Om AMCS
AMCS har hovedkontor i Limerick, Irland med kontorer i Nordamerika, Europa og Australien, der beskæftiger over 1000 mennesker i 18 lande. AMCS er en global leder af integreret software og køretøjsteknologi til miljø-, genbrugs- og ressourceindustrien og tilbyder optimeringsløsninger til det bredere transport- og logistikmarked. AMCS hjælper over 4.000 kunder globalt med at reducere deres driftsomkostninger, øge aktivudnyttelsen, optimere marginerne og forbedre kundeservicen. Deres virksomhedssoftware og SaaS-løsninger leverer digital innovation til den nye cirkulære økonomi rundt om i verden.

Om Quentic

Quentic er en af de førende løsningsleverandører af Software as a Service (SaaS) til EHSQ- og ESG-styring. Quentic-platformen består af ti individuelt kombinerbare moduler og tilbyder en ideel måde for virksomheder at styre sundhed og sikkerhed, risici og revisioner, hændelser og observationer, farlige kemikalier, kontrol af arbejde, juridisk overholdelse, online instruktioner, processer, miljøledelse og bæredygtighed.

Virksomheden har hovedkontor i Berlin, Tyskland, og beskæftiger mere end 250 medarbejdere. Afdelingerne er placeret i Tyskland, Østrig, Schweiz, Finland, Sverige, Danmark, Belgien, Holland, Frankrig, Spanien og Italien.

Innovationer i den cirkulære økonomi: AI i ressourcehåndtering

Forbedring af flådens sikkerhed: Vi introducerer AMCS Fleet Maintenance's nye funktion til automatisk kontrol af tilspændingsmomenter

Bæredygtige løsninger: Reducering af affald i distribution af mad og drikkevarer

Anmod om en demo for at vise hvordan vores software løsninger kan skabe vækst og bæredygtighed i netop din virksomhed.

Undersøge Karriere Løsninger Ressourcer Fortrolighedserklæring Juridisk meddelelse Hold kontakten Tilmeld dig vores nyhedsbrev Følg os på